Język polski:

pytania maturalne

Justyna Kubacka
Paulina Łabędzka
Wydawca:
Wiedza (2023)
ISBN:
978-83-67861-50-2
Autotagi:
druk
książki
publikacje dydaktyczne
Źródło opisu: Biblioteka Pedagogiczna w Tarnowie - Katalog zbiorów

"Język polski. Pytania maturalne" to wyjątkowa publikacja dla uczniów szkół średnich, która pomoże przygotować się do matury z języka polskiego oraz bieżących lekcji, powtórek, kartkówek, sprawdzianów i testów. Publikacja zawiera przykładowe rozwinięcie wszystkich 110 zagadnień (tzw. pytań jawnych) obowiązujących w części ustnej egzaminu maturalnego. To kompletne omówienie wszystkich pytań do lektur, których znajomość jest wymagana na maturze ustnej. Znajdują się tu rzetelnie opracowane wstępy, tezy i argumenty oraz zakończenia – czyli obowiązujące części wypowiedzi zebrane w formę, jakiej wymaga komisja egzaminacyjna. To świetnie napisana, kompletna, rzetelna i merytoryczna pomoc naukowa dla uczniów szkół ponadpodstawowych, której dodatkowym atutem jest nowoczesna szata graficzna, bogata w ilustracje, zdjęcia i reprodukcje. To sprawia, że nauka przestaje być przykrym obowiązkiem, a staje się przyjemnością. Ta książka pomoże Ci zdać maturę na 100%!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo