Podstawy pracy socjalnej:

od teorii do praktyki

Autor:
Józef Młyński
Wydawcy:
WN UKEN (2023)
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
Wydane w seriach:
Prace Monograficzne
Prace Monograficzne - Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
ISBN:
978-83-68020-03-8, 978-83-68020-04-5
Autotagi:
druk
elementy biograficzne
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje naukowe
skrypty
szkoły wyższe

Monografia stanowi wprowadzenie do tematyki nauk społecznych ze szczególnym uwzględnieniem pracy socjalnej. Autor podkreśla jak bardzo konieczne jest przypomnienie roli pracy socjalnej, jej punktu widzenia, zrozumienie jej podstawowych atrybutów, punktów wyjścia, na których się opiera, a także praktyczne zastosowanie tych intuicji w praktycznej pomocy tym grupom społecznym, które tego najbardziej potrzebują.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo