Krwawy wierch

Autor:
Arkady Saulski
Ilustracje:
Paweł Zaręba
Wydawcy:
Legimi (2024)
Fabryka Słów (2023-2024)
Wydane w seriach:
Droga Samotnego Psa
ISBN:
978-83-67949-09-5, 978-83-67949-14-9
978-83-67949-24-8
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
fantasy
powieści
proza
rodzina
5.0

Minęły dwa lata, odkąd Oda Hidotake, zwany Gadem z Owari, wyrżnął klan Sasori i ściągnął na siebie wzrok samego Syna Niebios. Wezwanie do stolicy staje się pierwszym krokiem na drodze, która odmieni losy klanu Oda, albo krwawo zakończy jego historię. W gnieździe żmij, gdzie intrygi są niczym pokarm a zdrada niczym powietrze, nie ma miejsca dla wojowników, których słowa są szczere a czyny proste. A jednak to właśnie tacy ludzie jako jedyni mają szansę uratować Nippon. Przed najeźdźcami i przed nim samym. W idealnych ogrodach, na ścieżkach na których zasycha już krew zamachowców, dochodzi do spotkań, o których będą kiedyś śpiewali pieśni. Nie wiadomo tylko, czy będą to pieśni o pierwszym spotkaniu przyjaciół, czy śmiertelnych wrogów.

O "Czarnych Mieczach" napisały:

Uwielbiam tę książkę (tak samo jak poprzedniczki) za bijącą od niej szczerość, bezkompromisowość i wykreowanych bohaterów.

Tutaj cały czas coś się dzieje, i nawet jeśli jest to mało istotne dla fabuły, to jest opisane w taki sposób jakby była to największa walka.

Zosia @give.me.books

Arkady Saulski ponownie zabiera czytelnika do surowego Nipponu, a lustrzanym odbiciem toczących go konfliktów jest Inu, Samotny Pies, Duch. Legenda upada, cierpi, lecz ponownie spróbuje powstać. Czy świat, w którym krew, zdrada i łzy mieszają się w bitewnym zgiełku podniesie się z kolan i zjednoczy w obliczu prawdziwego zagrożenia? "Czarne Miecze" to nie tylko wspaniała przygoda w duchu feudalnej Japonii, ale również kopalnia wiedzy, którą autor, jak najlepszy daimyo, hojnie częstuje odbiorów.

Agata @artemiabook

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo