Ted Bundy:

umysł mordercy

Autor:
Max Czornyj
Wydawca:
Grupa Wydawnicza Filia sp. z o. o (2024)
Wydane w seriach:
Filia na Faktach
Wielkie Litery.pl
ISBN:
978-83-8357-299-4, 978-83-8357-433-2
978-83-8357-562-9, 987-83-8357-299-4
Autotagi:
biografie
druk
książki
powieści
proza
4.5 (2 głosy)

"Jestem jak cholerne zwierzę, zamknięte w klatce i pokazywane dzieciakom" Ted Bundy. Najsłynniejszy współczesny seryjny morderca. Dokonywał masakr. Ukrywał ciała ofiar i pozował je niczym kukły. Odgrywał z nimi makabryczne sceny. A to tylko początek nieprawdopodobnej historii. Rzeczywistość przerosła najbardziej przerażającą fikcję. Nigdy nie obcowaliście z tak czystym złem. Niepowtarzalna narracja pierwszoosobowa przyprawia o dreszcze. "Jestem całkowicie instynktem i popędem. Drapieżnikiem, myśliwym, łowcą. Jestem miłosierny. Wybieram kłamstwo" Lektura zdecydowanie dla ludzi o stalowych nerwach. JAN GOŁĘBIOWSKI Intrygująca pisarska interpretacja umysłu jednego z najbardziej rozpoznawalnych seryjnych morderców w historii. ŁUKASZ WROŃSKI
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "Ted Bundy. Umysł mordercy" to mocna, wstrząsająca, przerażająca, makabryczna i bulwersująca historia. Max Czornyj zagłębia się w umysł mordercy, który jest pochłonięty żądzą mordu. Narracja pierwszoosobowa to genialne posunięcie. Czytając miałam wrażenie, że czytam Teda pamiętnik, który ukazuje jego życie od najmłodszych lat, aż po jego zakończenie. Mimo trudnej tematyki lektura wciąga i nie można się od niej oderwać. Czornyj świetnie pokazuje, że zło jest obok nas, że musimy być czujni i mieć oczy szeroko otwarte. Za świetną pracę jaką wykonał Czornyj należy się 10/10. Polecam. Tylko dla osób o mocnych nerwach.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo