Krowa Matylda jest nie w humorze

Tytuł oryginalny:
Liselotte macht nicht mit
Autor:
Alexander Steffensmeier
Tłumacz:
Emilia Kledzik ...
Wydawca:
Wydawnictwo Media Rodzina (2021-2024)
ISBN:
978-83-8008-613-5, 978-83-8265-039-6
978-83-8265-522-3, 978-83-8265-670-1
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0

Kiedy pewnego ranka zadzwonił budzik, krowa Matylda zauważyła, że coś się zmieniło. Nie miała ochoty wstawać ani towarzyszyć listonoszowi w jego pracy. Inne zwierzęta zauważyły, że krowa Matylda jest przygnębiona. Proponowały wspólne zabawy, ale i to na nic. W końcu Matylda sama doszła do wniosku, że nie chce jej się dłużej mieć złego humoru. A gdy usłyszała, że wszyscy przyjaciele szukają sposobu, jak jej pomóc i że jest im potrzebna, wróciła jej chęć do życia. Zabawna, pięknie ilustrowana książka.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • śmieszna historyjka, ilustracje to kopalnia śmiesznych sytuacyjnych szczegółów (zwłaszcza kury). 5-latka uwielbia całą serię
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Alexander Steffensmeier
Tłumaczenie:Emilia Kledzik Alexander Steffensmeier
Ilustracje:Emilia Kledzik
Wydawca:Wydawnictwo Media Rodzina (2021-2024)
ISBN:978-83-8008-613-5 978-83-8265-039-6 978-83-8265-522-3 978-83-8265-670-1
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo