Sekrety Poznania część 2

Autor:
Lucjan Moros
Wydawca:
Księży Młyn Dom Wydawniczy Michał Koliński (2023)
ISBN:
978-83-7729-731-5
Autotagi:
druk
historia
książki
publikacje popularnonaukowe
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile - Katalog główny

Wróćmy na chwilę do czasów, gdy kabaret Tey krótką rymowanką rozładowywał napięcie społeczne: Ucz się dosypiania, ucz się już pomału, przyda ci się kiedyś taka rzecz w tramwaju! Poznaniacy kochają oszczędzać, dlatego nie oglądając się na innych, mkną po mieście swoją Pestką. Wyprzedzić może ich jedynie stulatek w dobrej formie - Automobilklub Wielkopolski - który nęci kierowców: towarzyskimi kontaktami w miłych lokalach klubu, rozrywką (brydż) i zabawą (herbatki i wieczorki). Jednak na kawę lepiej zajrzyjcie do „Kociaka”, a oryginalnych krówek od Feliksa Pomorskiego skosztujcie dopiero w domowych pieleszach. Po odpoczynku przepłyńcie kanał La Manche z Teresą Zarzeczańską-Różańską, poznajcie polską Marilyn Monroe i tajemniczych podróżników, dla których 80 000 km to… też pestka! Każda dobra historia potrzebuje adrenaliny, dlatego nocą udamy się do mrocznej części miasta. Czy dowiemy się, kto ukradł plażę, gdzie szukać zaginionego pucharu Stanisława Szulca, co odnaleziono w jeziorze tajemnic Rusałka i pod domem przy ulicy Słupskiej 62? To tylko kilka wybranych sekretów, które ujawnia Lucjan Moros.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo