Głos przyrody

Inne tytuły:
jesień, zima
wiosna
Opracowanie:
Maria Kowalewska
Maria Kownacka
Ilustracje:
Jan Olesiński
Mateusz Gawryś ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Siedmioróg (1968-2012)
Wydaw. Nasza Księgarnia (1963-1981)
Wydane w seriach:
Encyklopedia dla mlodych odkrywców
ISBN:
83-10-07692-4, 83-7162-847-1
978-83-7568-408-7
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
3.0

Głos przyrody. Wiosna to pasjonująca encyklopedia wiosny dla dzieci w wieku szkolnym. Przebogaty materiał przyrodniczy przekazany jest przez Marię Kownacką – autorkę Plastusiowego pamiętnika – językiem literackim, który wciągnie każde dziecko jak powieść. Szerokie opracowanie graficzne pozwoli dziecku rozeznać się w najbardziej znanych i nieznanych tajemnicach rodzącej się wiosny. Ta jedyna w swoim rodzaju publikacja edukacyjna opatrzona jest setkami kolorowych ilustracji i zdjęć. Na jej atrakcyjność składają się, dodatkowo wplecione w podstawowy wykład, dziesiątki opowiadań, zagadek, konkursów związanych z cyklami przyrody, a także wiele wskazówek praktycznych dla młodego przyrodnika. Głos przyrody jest doskonałym narzędziem tak dla nauczycieli, jak i dla rodziców pragnących zapoznać polskiego dziecko z otaczającym je światem roślin i zwierząt. Wiosna - pierwsza i najciekawsza w roku przyrodniczym pora - jest tu podzielona na trzy okresy: przedwiośnie, pierwiośnie i pełnia wiosny, i obejmuje miesiące od marca do czerwca.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • W większości wybitne lub bardzo dobre treści dla młodych wieblicieli przyrody, podane w nieco nietypowej formule, nawiązującej układem treści do przyrodniczego czasopisma dla dzieci. Jest tu więc wszystko: opowiadania, opowieści i rozprawki, żarty, zagadki, przysłowia, przyśpiewki, wierszyki. Nie wszystko jest strawne, nie wszystko zachwyca, a okładka wręcz zniechęca - na szczęście w środku ilustracje są już na dużo wyższym poziomie, naturalistyczne i niekrzykliwe. Całość do przejrzenia i wybrania tego, co najbardziej do nas przemawia.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:jesień, zima wiosna Głos przyrody 1 wiosna, lato
Opracowanie:Maria Kowalewska Maria Kownacka
Ilustracje:Jan Olesiński Mateusz Gawryś Ireneusz Gawryś Witold Grubisz
Wydawcy:Wydawnictwo Siedmioróg (1968-2012) Wydaw. Nasza Księgarnia (1963-1981)
Serie wydawnicze:Encyklopedia dla mlodych odkrywców
ISBN:83-10-07692-4 83-7162-847-1 978-83-7568-408-7
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo