Zielona granica

Zdjęcia:
Tomasz Naumiuk
Kompozytor:
Frédéric Vercheval
Scenariusz:
Maciej Pisuk
Gabriela Łazarkiewicz-Sieczko
Montaż:
Pavel Hrdlička
Reżyseria:
Agnieszka Holland
Scenografia:
Katarzyna Jędrzejczyk
Produkcja:
Agnieszka Holland
Metro Films
Astute Films
Kostiumy:
Katarzyna Lewińska
Dźwięk:
Roman Dymny
oraz:
Aneta Brzozowska
Wydawca:
Kino Świat
Autotagi:
DVD
filmy
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...
1.0

„Zielona granica” to opowieść o tym, że każdy z nas może nieoczekiwanie znaleźć się w sytuacji granicznej i zostać zmuszony dokonywać wyborów pomiędzy dobrem a złem. W filmie przeplatają się trzy perspektywy – uchodźców, polskich aktywistów i strażników granicznych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Zdjęcia:Tomasz Naumiuk
Kompozytor:Frédéric Vercheval
Aktorzy:Tomasz Włosok Maciej Stuhr Agata Kulesza Dalia Naous Maja Ostaszewska Jalal Altawil Mohamad Al Rashi Behi Djanati Ataï
Scenariusz:Maciej Pisuk Gabriela Łazarkiewicz-Sieczko
Montaż:Pavel Hrdlička
Reżyseria:Agnieszka Holland
Scenografia:Katarzyna Jędrzejczyk
Produkcja:Agnieszka Holland Metro Films Astute Films
Kostiumy:Katarzyna Lewińska
Dźwięk:Roman Dymny
oraz:Aneta Brzozowska
Wydawca:Kino Świat
Autotagi:DVD filmy filmy i seriale film i wideo nagrania wideo
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 2 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo