Wiek zła

Tytuł oryginalny:
Age of vice
Autor:
Deepti Kapoor
Tłumacz:
Izabela Matuszewska
Wydawcy:
Wydawnictwo Albatros (2023-2024)
Legimi (2023-2024)
ISBN:
978-83-6775-963-2, 978-83-6775-988-5
978-83-8361-000-9, 978-83-8361-044-3
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
proza
4.0

Witajcie w świecie rodziny Wadia. Eleganckie przyjęcia, markowe ubrania, luksusowe samochody, alkohol, narkotyki, seks… możesz mieć wszystko, czego zapragnie twoje serce. Jest tylko jeden haczyk: masz robić, co ci każą.

Jedna z najbardziej wyczekiwanych premier 2023 roku według serwisu Goodreads. Wybór klubu książkowego „Good Morning America”. Powieść rozmywająca granice – między prozą komercyjną i literacką, sensacyjną i obyczajową. Książka, którą zachwycona Hanya Yanagihara określiła jako „mroczną i hipnotyzującą”. Azjatycka odpowiedź na „Ojca Chrzestnego”. Bardziej wstrząsająca niż „Shantaram”, mocniejsza od „Gomorry” i głębsza od „Rodziny Soprano”.

Epicka opowieść o potężnej indyjskiej rodzinie mafijnej, znienawidzonej przez jednych, uwielbianej przez innych i budzącej lęk u wszystkich. O destrukcyjnym bogactwie i toksycznej miłości.

„Za każdą wielką fortuną kryje się zbrodnia”. Deepti Kapoor mogłaby spokojnie pójść w ślady Maria Puzo i umieścić ten cytat z Balzaca jako motto „Wieku zła”. Indie, czasy współczesne. Członkowie zamożnego, potężnego i skorumpowanego rodu Wadia: ambitny i rozpieszczony Sunny, jego bezwzględny i apodyktyczny ojciec Bunty oraz okrutny wuj Vicky trzęsą przestępczym półświatkiem stolicy. Każdy, kto zwiąże swój los z tą rodziną, uwikła się w walkę o wpływy, władzę, ziemię i wielkie bogactwo. Niektórzy stracą życie tylko po to, by na jaw nie wyszły grzechy członków klanu. Inni wciąż będą mieli nadzieję odnieść korzyści z koneksji z prominentnym i wpływowym rodem. Ale czy ktokolwiek wyjdzie zwycięsko ze starcia z tą potężną i niezwykle groźną familią?

Ajay – służący i ochroniarz Sunny’ego Wadii, słynnego playboya, syna bezwzględnego mafioza, który próbuje nadawać swoim przedsięwzięciom pozory legalności – właśnie odsiaduje wyrok w więzieniu. Kiedy na ulicach Delhi doszło do tragicznego wypadku: rozpędzony mercedes wypadł z jezdni i zabił pięcioro bezdomnych, w tym kobietę w ciąży, policja nie miała wątpliwości, że to właśnie on siedział za kierownicą.

Młoda dziennikarka Neda, zafascynowana bogactwem i ekscentrycznym życiem Sunny’ego, nie może się oprzeć pokusie, by zakosztować smaku przestępstwa, i wikła się w niebezpieczny romans z synem mafijnego bossa. Czy tak jak Ajay poniesie konsekwencje swoich wyborów? A może los się odmieni, a młody i niepozbawiony ideałów Sunny zdoła odwrócić się od ojca i odrzucić świat pełen przemocy? Może piękny indyjski sen jego i Nedy ma szansę nie okazać się koszmarem? To mało prawdopodobne w wieku kalijuga, wieku nieprawości i klęski – w wieku zła.

Wirtuozerskie połączenie thrillera kryminalnego z sagą rodzinną, które zachwyci zarówno miłośników kryminału i sensacji, jak i dobrej prozy literackiej. Prawa do serialowej wersji książki wykupiła amerykańska stacja telewizyjna FX.

Deepti Kapoor, indyjska pisarka, urodziła się w Moradabadzie na północy Indii; dorastała w Bombaju. Studiowała dziennikarstwo w Delhi, a potem psychologię społeczną. Po studiach pracowała jako dziennikarka; w swoich reportażach podejmowała przede wszystkim tematykę społeczną. Wiek zła jest jej drugą książką. Autorka obecnie mieszka w stanie Goa.

"Mroczna, hipnotyzująca historia."

Hanya Yanagihara

"Powieść, w której każde słowo ma znaczenie. Tak powinno się pisać – cenna lekcja dla aspirujących literatów!"

Stephen King

"Jedna z najlepszych książek, jakie czytałem. Epicka, szalona, szokująca, oszałamiająca, brutalna, czuła, rozdzierająca serce."

Marlon James, laureat Nagrody Bookera, autor Czarnego lamparta

"Kapoor stworzyła postać indyjskiego Gatsby'ego, tajemniczego młodego boga Delhi."

„The Washington Post”

"Poczucie autentyczności tego fikcyjnego świata nadaje powieści Deepti Kapoor wielką wagę."

„The Guardian”

"Przejmujący portret współczesnych Indii. Wielkie zadanie, ale autorka ma dość talentu, żeby mu sprostać."

„Publishers Weekly”

"Wciągająca i absorbująca. Z pewnością będzie książką roku."

Lee Child

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • No! Nadaje sie na serial,. Bo film - to za mały format. Epickie. Nie nasz krąg kulturowy - bo to Indie, ale już dawno nie czytałam z takim zainteresowniem historii kilku osób - właściwie 3 - z różnych kast? • Bogacz- syn naszego odpowiednika mafiozy, który się trochę buntuje, ale ostatecznie robi co mu każe ojciec, • służącego owego bogacza- który wyszedł z najniższej ( chyba ) kasty - a w końcu tam wrócił - w celu spokojniego życia, • i kochanki bogacza - z wysokoej ale biednej sfery- która w końcu ostateczeni również poddaje się ojcu mafiozy. • Kto wygrał? Chyba ten najbiedniejszy - miał gdzie wrócić, i mógł większego ryzyka (poza biedą) to zrobić. • Mega.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo