Kto wychowuje nasze dzieci?:

Big Tech, Big Business a życie naszych dzieci

Autor:
Susan Linn
Tłumacz:
Agnieszka Jarosz
Wydawca:
CeDeWu (2023)
ISBN:
978-83-8102-741-0
Autotagi:
książki
poradniki
wychowanie

Pomimo rosnącej liczby badań naukowych wyliczających krzywdy wynikające z nadmiernego zanurzenia w nieregulowanym, potężnie uwodzicielskim i ukierunkowanym na zyski świecie przemysłu „kid-tech", czyli technologii dla dzieci, technologie cyfrowe były już głęboko zakorzenione w życiu dzieci jeszcze przed pandemią COVID-19. W książce „Kto wychowuje nasze dzieci?" Linn - jedna z czołowych światowych ekspertek ds. wpływu Big Tech oraz przemysłu technologicznego na dzieci - zgłębia przyczyny oraz konsekwencje tej monumentalnej zmiany w kierunku zdigitalizowanego, skomercjonalizowanego dzieciństwa, skupiając się na wartościach, relacjach oraz nauce. Dzieci stają się lukratywną pożywką dla szeregu firm technologicznych, społecznościowych czy produkujących zabawki, począwszy od producentów eksploatacyjnych gier, przez platformy mediów społecznościowych, po technologię „edukacyjną" i markowe programy szkolne o wątpliwej skuteczności.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo