Pokolenia

Autorzy:
Magdalena Kuszewska
Tomasz Sobierajski
Wywiad:
Magdalena Kuszewska
Maja Komorowska
Magdalena Zawadzka
Agata Młynarska ...
Lektor:
Krzysztof Plewako-Szczerbiński
Wydawcy:
Wydawnictwo Filia (2023-2024)
Heraclon International
Wydane w seriach:
Filia na Faktach
ISBN:
978-83-8357-034-1, 978-83-8357-159-1
978-83-8357-227-7
Autotagi:
audiobooki
literatura faktu, eseje, publicystyka
MP3
sprawozdania
Więcej informacji...

Kilka różnych generacji urodzonych i dorastających w odmiennych warunkach społeczno-politycznych. Od pokolenia wojny, przez pokolenie prl-u, pokolenie x, y, z, aż po pokolenie alfa. Co je łączy, a co dzieli? Czy zetki uprawiają mniej seksu niż ich rodzice? Czy starsze generacje były bardziej pracowite? Czy pokolenie Alfa pochłonie epidemia samotności? Czy milenialsi są niezaradni i roszczeniowi? Czy miłość dla wszystkich generacji zawsze znaczy to samo? Fascynująca opowieść o pokoleniach i sferach życia, w których funkcjonują i przecinają się ze sobą. Wnikliwa analiza społeczno-kulturowa prof. Tomasza Sobierajskiego przeplata się z opowieściami wyjątkowych osób z różnych generacji, z którymi rozmawia Magdalena Kuszewska. Swoimi refleksjami dzielą się: prof. Maja Komorowska, Magdalena Zawadzka, Agata Młynarska, Marcin Meller, prof. Adam Bodnar, Małgorzata Gołota i Bracia Kacperczyk. To pierwsza w Polsce książka o pokoleniach, która kładzie akcent na dialog między generacjami i podkreśla wartość międzypokoleniowej współpracy. Od teraz zaczniesz inaczej patrzeć na rodziców, dziadków, współpracowników i dzieci, bez względu na to, które pokolenie nazwiesz swoim [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Magdalena Kuszewska Tomasz Sobierajski
Wywiad:Magdalena Kuszewska Maja Komorowska Magdalena Zawadzka Agata Młynarska Marcin Meller Adam Bodnar Małgorzata Gołota Maciej Kacperczyk Paweł Kacperczyk
Lektor:Krzysztof Plewako-Szczerbiński
Wydawcy:Wydawnictwo Filia (2023-2024) Heraclon International
Serie wydawnicze:Filia na Faktach
ISBN:978-83-8357-034-1 978-83-8357-159-1 978-83-8357-227-7
Autotagi:audiobooki CD druk e-booki książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura stosowana MP3 nagrania sprawozdania
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 4 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo