Niewidzialny Jeremi

Tytuł oryginalny:
Invisible Jerry
Autor:
Adam Wallace
Ilustracje:
Giuseppe Poli
Tłumacz:
Tomasz Zymer
Wydawca:
No Bell Wydawnictwo (2023)
ISBN:
978-83-67823-10-4
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Nikt nie zauważa Jeremiego. Jeśli ktoś na niego wpadnie, nie przeprasza. Jeśli macha, to do kogoś za nim. Chłopiec czuje się, jakby był niewidzialny. Aż któregoś dnia jego życie odmienia Marysia. Dziewczynka zaprzyjaźnia się z nim. Pyta go o opinię, dzieli się z nim różnymi rzeczami. Oboje bawią się, żartują. Aż któregoś dnia Jeremi uzmysławia sobie, że również mógłby pomóc komuś, tak jak on do niedawna, niedostrzeganemu przez otoczenie. Zauważa Pawełka… Ta książka powstała, by nauczyć dzieci, że są wśród nich osoby ciche, nieśmiałe, a przez to niedostrzegane, i uwrażliwić na ich obecność. Jest adresowana także do dzieci, które czują się, jakby były niewidzialne, oraz do tych, które potrafią przekazać drugiej osobie dar empatii i przyjaźni. Wszyscy potrzebujemy czuć się dostrzegani, słuchani, ważni dla kogoś drugiego. Każda i każdy z nas może też rozejrzeć się wokół, dostrzec tę cichą osobę z tyłu i spróbować zaprzyjaźnić się z nią.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo