Figle i psoty

Autor:
Aniela Cholewińska-Szkolik
Ilustracje:
Agnieszka Filipowska
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2023-2024)
Wydane w seriach:
Popik i jego wielkie przygody
ISBN:
978-83-8299-360-8
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Znacie Popika? To piękny, biały terierek o radosnych oczach i ruchliwym nosku. Pomaga swojej opiekunce, weterynarz Misi opiekować się zwierzętami. Z wieloma pacjentami się zaprzyjaźnia, bo to bardzo towarzyski i sympatyczny czworonóg. Przed Popikiem kolejne zabawne przygody! Terierek uwielbia zabawy z Lampartem – przygarniętym przez Misię dalmatyńczykiem. Popik i Lampart postanawiają spróbować swoich sił w cyrkowych sztuczkach. Zaczynają też lekcję matematyki – liczą smakołyki, które wpadają im do brzuszka. Gdy pada deszcz, pieski bawią się w chowanego! Popik znajduje świetne kryjówki, ale Lampart nie odstępuje go na krok, a w dodatku nie potrafi siedzieć cicho...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo