Hip, hip, KURA!

Inne tytuły:
Hip, hip, kura! 3
Autor:
Justyna Bednarek
Ilustracje:
Nika Jaworowska-Duchlińska
Wydawcy:
Świetlik Grupa Wydawnictwo Kobiece (2023)
Legimi (2023)
Wydane w seriach:
Kury z grubej rury
ISBN:
978-83-8321-624-9, 978-83-8321-737-6
Autotagi:
audiobooki
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
proza
rodzina
5.0 (2 głosy)

Trzeci tom ciepłej, mądrej i arcyzabawnej serii Justyny Bednarek, uwielbianej i wielokrotnie nagradzanej autorki książek dla dzieci. O czterech temperamentnych kurach, które wprowadzają sporo pozytywnego zamieszania w pięcioosobowej i tylko z pozoru zwyczajnej rodzinie Ogórków.

Tym razem rodzina Ogórków wraz z kurami znajdują się w nie lada tarapatach. Wojtek dostaje w prezencie telefon, który przejmuje władzę nad całą rodziną. Niewyjaśnione połączenia, zagadkowe SMS-y i pojawiające się znikąd przedziwne zdjęcia. Kolejny raz kury będą musiały wziąć sprawy w swoje pazury i nie dać się pokonać smartfonowi!

Seria Kury to napisana z dużą wrażliwością na dziecięcy świat opowieść o tym, że różnorodność jest bogactwem. O wzajemnym szacunku, dystansie do siebie i otwarciu na zaskakującą codzienność. Bez zadęcia, niby na wesoło, ale przecież o ważnych sprawach. Błyskotliwy i zabawny tekst niepowtarzalnej Justyny Bednarek doskonale uzupełniają brawurowe ilustracje Niki Jaworowskiej-Duchlińskiej.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Kury to jednak intrygujące zwierzęta, drzemie w nich przeogromny potencjał. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji się o tym przekonać, to zachęcam was do tej lektury. Tym razem u rodziny Ogórków zamieszkującej w Cudnych Manowcach dzieją się rzeczy niep­rawd­opod­obne­. A to za sprawą pewnego smartfonu, w którego posiadanie wszedł Wojtek. Zdaje się, że od tego momentu dzięki niemu trzyma w ryzach swoich domowników. Cztery rezolutne kury dostrzegają skalę problemu i oczywiście postanawiają wkroczyć do akcji, by nieco wyjaśnić i wprowadzić na właściwe tory pewne sprawy. Kto by pomyślał, że jeden zwykły smartfon może przysporzyć wszystkim aż tylu kłopotów… Ale dla kur nie ma rzeczy niemożliwych. • „Hip, hip, kura!” to fantastyczna historia w sam raz dla znudzonych, małych czytelników. Tu wszystko dzieje się szybko, jest wielu interesujących bohaterów, są też czarne charaktery, świetne poczucie humoru, jeszcze lepsze ilustracje i pozytywne zakończenie. Dobra zabawa gwarantowana. Gorąco polecam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo