Przekleństwo złota:

trylogia indiańska

Inne tytuły:
Złoto Gór Czarnych
Autorzy:
Krystyna Szklarska (1915-2012)
Alfred Szklarski (1912-1992) ...
Ilustracje:
Józef Marek (1922-2020) ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Dolnośląskie (2006-2012)
MUZA SA (1993)
Wydawnictwo Śląsk (1974-1989)
Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych (1983)
Wydane w seriach:
Złoto Gór Czarnych (Krystyna i Alfred Szklarscy)
Złoto Gór Czarnych - Wydawnictwo Śląsk
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

Na złoto Gór Czarnych, trylogię indiańską, składają: się: Orle pióra, Przekleństwo złota i Ostatnia walka Dakotów. Jest to historia młodego wojownika z plemienia Dakotów, który szuka zemsty za śmierć swego ojca, zabitego w walce z wrogim plemieniem Czipewejów. Udziałem czytelnika stają się jego liczne przygody, np.: polowanie na niedźwiedzia baribala, ucieczki z niewoli czy uwolnienie porwanej przez Paunisów siostry. Poznajemy też fascynujący świat indiańskiej kultury w czasach, gdy do puszcz i na prerie Ameryki Północnej nie dotarła jeszcze cywilizacja białego człowieka tajemne rytuały plemienne i szczegóły dotyczące codziennego życia. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Złoto Gór Czarnych Złoto Gór Czrnych T. 2. Złoto Gór Czarnych 2, trylogia indiańska
Autorzy:Krystyna Szklarska (1915-2012) Alfred Szklarski (1912-1992) Krystyna i Alfred Szklarscy
Ilustracje:Józef Marek (1922-2020) Alfred Szklarski (1912-1992) Bartłomiej Kuźnicki Konrad Cieślak
oraz:Alfred Szklarski (1912-1992)
Wydawcy:Wydawnictwo Dolnośląskie (2006-2012) MUZA SA (1993) Wydawnictwo Śląsk (1974-1989) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych (1983)
Serie wydawnicze:Złoto Gór Czarnych (Krystyna i Alfred Szklarscy) Złoto Gór Czarnych - Wydawnictwo Śląsk
ISBN:6991114472 6997582087 83-216-0053-0 83-216-0289-4 83-216-0978-3 83-216-0980-5 83-216-0981-3 83-7079-198-0 83-7079-200-6 83-7384-507-0 978-83-7384-500-8 83-216-0978-3 83-216-0980-5 832160289 83-216-289-4 83-215-0978-3
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika Indianie książki liryka literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 147 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo