Jak dzieci świętują Boże Narodzenie na całym świecie

Tytuł oryginalny:
How kids celebrate Christmas around the world
Autor:
Pavla Hanáčková
Ilustracje:
Mária Nerádová
Tłumacz:
Rafał Lisowski
Wydawcy:
Znak Emotikon (2023)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
ISBN:
978-83-240-9843-9
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje popularnonaukowe
4.0

A gdyby tak na wigilijnym stole zamiast karpia pojawiło się ciasto truskawkowe? Święty Mikołaj przywoziłby prezenty saniami zaprzężonymi w kangury, a zamiast choinek ozdabialibyście… łodzie? Święta obchodzimy na całym świecie, ale w różnych zakątkach świata wyglądają one zupełnie inaczej! Odszukaj psotne gobliny, które wchodzą do greckich domów przez kominek i płatają figle. Poznaj Befanę, dobrą włoską wiedźmę, która potrafi nieźle zaskoczyć najdziwniejszymi prezentami. A może spodoba ci się pomysł, żeby na pasterkę pojechać na wrotkach, jak dzieci z Wenezueli? Odkryj nieznane tradycje świąteczne i sprawdź, jak dzieci na całym świecie obchodzą święta Bożego Narodzenia. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Fajna książka o tym jak świętuje się Boże Narodzenie w różnych częściach świata. Szkoda że nie opisano też Polski
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo