Morderstwo w zimowy dzień

Tytuł oryginalny:
Murder on the pier
Autor:
Merryn Allingham
Tłumacz:
Ewa Ratajczyk
Wydawcy:
Mando (2023-2024)
Legimi (2023)
Mando - Wydawnictwo WAM (2023)
Wydawnictwo WAM
Wydane w seriach:
2
Flora Steele
ISBN:
978-83-277-3628-4, 978-83-277-3824-0
978-83-277-4035-9
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
proza
3.0 (2 głosy)

Dla Flory Steele bujanie w obłokach i leniwe popołudnia to już przeszłość. Nadchodzą zmiany, których nie da się powstrzymać!

Kiedy w zimny styczniowy dzień Flora wybiera się na spacer po molo, nie spodziewa się, że we wzburzonych wodach zauważy ciało młodej kobiety. Jest zszokowana, gdy odkrywa, że ofiarą jest ktoś, kogo zna...

Przekonana, że w okolicy doszło do morderstwa, dociekliwa właścicielka księgarni prosi Jacka Carringtona, pisarza kryminałów, aby pomógł jej odkryć prawdę. Tylko razem mają szansę zdemaskować zbrodniarza.

Kłótnia na przyjęciu, odwołana wizyta u fryzjera i czerwony pompon znaleziony na drewnianym pomoście, na którym ostatnio widziano kobietę… Wszyscy mieszkańcy wioski są podejrzani. Kto z nich ma krew na rękach? Raymond, porzucona pierwsza miłość? Harry – najnowszy ukochany? A może Evelyn, jego zazdrosna żona? Flora za wszelką cenę pragnie rozwiązać zagadkę. Czy nie jest to jednak zbyt niebezpieczne?

Intrygująca powieść kryminalna osadzona w scenerii angielskiej wiosce Abbeymead. Idealna dla fanów Sherlocka Holmesa i Herkulesa Poirota.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • To cz. II bestsellerowej serii FLORA STEELE , reprezentującej gatunek cozy crime ,której bohaterami , podobnie jak w cz. I jest Flora Steele - przebojowa właścicielka księgarni, marzycielka i rowerzystka i Jack Carrington - przystojny autor powieści kryminalnych, klient księgarni, znany w miasteczku jako samotnik. • W tej powieści przed naszymi bohaterami spoczywa "obowiązek" wyjaśnienia: kim jest młoda kobieta, której ciało znajduje Flora w czasie spaceru po molo, w styczniowy dzień. • Podobnie jak w części I MORDERSTWO W KSIĘGARNI, akcja prowadzona jest w sposób lekki, bo i zasada tego gatunku jest inna niż tych z czarnej serii. Przed bohaterami stoi klasyczna zagadka kryminalna do rozwiązania, bez scen grozy i zbędnego rozlewu krwi. POLECAM. Kolejny IV tom tej serii według zapowiedzi wydawniczych ukaże się w listopadzie br.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo