Zuchozaur

Tytuł oryginalny:
Wobblysaurus
Autor:
Rachel Bright
Ilustracje:
Chris Chatterton
Tłumacz:
Barbara Supeł
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2023-2024)
ISBN:
978-83-8299-305-9
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
poezja
wiersze

Zuchozaur dostaje pierwszy rower i nie może się wprost doczekać, kiedy pojedzie na nim na przejażdżkę z przyjaciółmi. Siada na siodełko i próbuje ruszyć… ale pojazd się chwieje i maluch spada na ziemię. Znowu wsiada na rower, rusza i… znowu się przewraca! Nie potrafi na nim jeździć. Gdy dinozaur jest gotów się poddać, przyjeżdża babcia. Opowiada mu historię o tym, że jeśli naprawdę się czegoś pragnie, nie wolno się poddawać. Mądre słowa dinobabci dodają malcowi odwagi. "Zuchozaur" to uroczo zilustrowana, zabawna opowieść, która pokaże najmłodszym, że początki często bywają trudne. Kiedy robimy coś po raz pierwszy, zazwyczaj nie wychodzi nam to tak, jak chcemy. Jednak niepowodzenie wcale nie oznacza, że coś nam się nie uda – często jest częścią drogi do sukcesu. W serii ukazały się także tytuły "Zmartwiozaur", "Przytulozaur", "Tuptozaur".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo