Dzień Kropki

Inne tytuły:
Den' Krapki
Día del Punto
Autorzy:
Barbara Piątkowska
Tomasz Piątkowski
Wydawca:
Wydawnictwo Kokoszka (2022-2023)
ISBN:
978-83-965426-2-5
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...

Nasze opowiadanie "Dzień Kropki" przybliża historię pewnej dziewczynki - Ewy, która odkryła w sobie talent i ogromny twórczy zapał. A wszystko dzięki wyjątkowej lekcji w szkole, kiedy obchodzony był Międzynarodowy Dzień Kropki. Cieszące się stale rosnącą popularnością i zainteresowaniem święto, inspirowane książką Petera Reynolds'a "Kropka", wyzwoliło wielki entuzjazm Ewy.Dziewczynka przekonała się, że potrafi, tak jak bohaterka opowiadania, tworzyć piękne i bardzo osobiste prace plastyczne. Wystarczy tylko odważyć się i postawić przysłowiową kropkę. To co wydarzy się później, będzie już dziełem nieskrępowanej wyobraźni i inwencji.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Den' Krapki Día del Punto Tag des Punktes The Day of Dots
Autorzy:Barbara Piątkowska Tomasz Piątkowski
Tłumaczenie:Kevin Bray Miguel Angel Dominguez Rivero Viktoriya Zadorozhna Marta Gomolla Jesica Röschlau
Wydawca:Wydawnictwo Kokoszka (2022-2023)
ISBN:978-83-965426-2-5
Autotagi:druk epika ikonografia komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 4 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo