Mózg!:

co w głowie siedzi

Inne tytuły:
wszystko o mózgu
Autor:
Anna Czerwińska-Rydel
Ilustracje:
Anna Gensler-Buraczyńska
Wydawcy:
Publicat
Papilon
Wydane w seriach:
Wiem i ja
ISBN:
978-83-271-0575-2
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
publikacje dydaktyczne

Czy to prawda, że mózg pracuje nawet wtedy, gdy śpimy? Czy wiesz, że powtarzanie sprzyja zapamiętywaniu? Gdzie znajdują się szare komórki? Czy emocje można zobaczyć? Dlaczego głowa jest twarda? Zabawny duet ekspertów - Profesor Mądralski i Kogut Piejak - bierze bod lupę MÓZG, by odpowiedzieć na każde pytanie! Wiek przedszkolny to czas w życiu dziecka, w którym kształtują się przyzwyczajenia mające wpływ na jego późniejsze życie. Maluch uczy się, jak dbać o swoje zdrowie i jak funkcjonuje jego ciało. Dzięki książce dowie się, z jakich części składa się mózg, dlaczego jest taki ważny i za co odpowiada. Przekona się, że nawet emocje mają wiele wspólnego z mózgiem. Książka w przyjazny, prosty sposób wyjaśnia pojęcia, takie jak zmysły, pamięć, empatia czy świadomość.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo