Lato w Przytulnej

Autor:
Katarzyna Michalak
Wydawcy:
Jednym Słowem Znak (2023)
Znak JednymSłowem (2023)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
Wydane w seriach:
Saga Przytulna
ISBN:
978-83-240-9331-1, 978-83-240-9332-8
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
rodzina
4.3 (3 głosy)

Każda rodzina ma tajemnice, ale żeby aż tyle?! Nad rodziną gawroszów zawisły czarne chmury. Młodziutka Amelia spodziewa się dziecka, co dla nieuleczalnie chorej dziewczyny jest śmiertelnym zagrożeniem. Jej bracia, Azja i Ariel, skaczą sobie do oczu. Serce ich matki, Alicji, ściskają żal i troska. Czy uda jej się znaleźć sposób, by pomóc dzieciom? Szczęśliwa rodzina to prawdziwy skarb. Pieniądze, które tak niespodziewanie zaczynają płynąć na konto Alicji, nie przynoszą ani upragnionego szczęścia, ani wyczekiwanego spokoju. Zaufanie, dotąd tak silnie łączące Gawroszów, rozsypuje się jak domek z kart. Łatwiej uwierzyć w siebie, gdy ktoś inny w nas wierzy. Alicja pragnie z całego serca, aby Gawroszowie z powrotem stali się rodziną. Taką prawdziwą, która pójdzie za sobą w ogień, a nie tylko z nazwy. Żeby tak było, ktoś musi uwierzyć w siebie, a ktoś inny – zawierzyć bliskim. Druga część Sagi Przytulnej to niezwykła opowieść o niezwykłych ludziach. Emocje, nieoczekiwane zwroty akcji, sekrety, a przede wszystkim miłość, przyjaźń i słowo DOM, w wielu jego znaczeniach, a to wszystko opowiedziane przez Katarzynę Michalak tak, że tylko zapaść się w wygodny fotel, otulić kocykiem i czytać, czytać, czytać…[nota wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • „Lato w Przytulnej” to niesamowita, ciepła i emocjonująca powieść, w której bohaterowie są życiowi, popełniają błędy i mają swoje sekrety. Każda z postaci wyróżnia się odmiennym charakterem, co ubarwia fabułę. Akcja od samego początku pędzi i nie zwalnia nawet na moment. Niektóre tajemnice wypływają na światło dzienne, ale zaraz zastępują je kolejne i zostają ucięte w najmniej spodziewanym momencie. Cały czas coś się dzieje i nie ma mowy o nudzie. Dzieje się u Gawroszów, oj dzieje, ale mimo, że nie zawsze jest pięknie i kolorowo, członkowie tej rodziny ogromnie się wspierają, troszczą się o siebie i bardzo się kochają. Wspomnę jeszcze, że autorka zaserwowała takie zakończenie, że już z niec­ierp­liwo­ścią­ oczekuję na kolejną część. Na koniec dodam, że książka jest pięknie wydana. Piękne graficzne akcenty umilają czytanie. Serdecznie polecam 🥰💞
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo