Morderstwo w księgarni

Tytuł oryginalny:
Bookshop murder
Autor:
Merryn Allingham
Tłumacz:
Ewa Ratajczyk
Wydawcy:
Mando (2023-2024)
Legimi (2023)
MANDO - Wydawnictwo WAM (2023)
Wydawnictwo WAM
Wydane w seriach:
Flora Steele mystery
Zabójcza zagadka Flory Stelle
ISBN:
978-83-277-3173-9, 978-83-277-3486-0
978-83-277-3487-7, 978-83-277-4023-6
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
3.0 (3 głosy)

Poznaj Florę Steele – przebojową właścicielkę księgarni, rowerzystkę, marzycielkę po uszy zakochaną w książkach!Pewnego ranka Flora otwiera swoją księgarnię i wśród regałów znajduje ciało młodego mężczyzny. Jak został zabity? Kim jest? I co teraz będzie z jej ukochanym miejscem?Zdeterminowana, by ocalić reputację księgarni i rozwiązać kłopotliwą zagadkę, prosi o pomoc przystojnego Jacka Carringtona – autora kryminałów, samotnika i jej najbardziej niezawodnego klienta.Nieprawdopodobny duet stanie na głowie, by odkryć prawdę, choć oboje czują, że w Abbeymead dzieje się coś złego. Sprawy jeszcze bardziej się komplikują, gdy nagle umiera jeden z mieszkańców wioski, pozornie nieszkodliwy starszy pan. Czy te dwa zgony są ze sobą powiązane?

Nieco nerwowa właścicielka miejscowej cukierni, aspirująca modelka z obsesją na punkcie pieniędzy czy budząca grozę menadżerka hotelu… Okazuje się, że w sennej angielskiej wiosce sekrety czają się niemal na każdym zakręcie.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • To część I cyklu powieści kryminalnych, wydawanych pod wspólnym tytułem serii FLORA STEELE,, reprezentujących gatunek , zwany cozy crime, charakteryzujący się tym , że są to powieści kryminalne z klasyczną zagadką do rozwiązania bez scen grozy i przelewu krwi, ale niekoniecznie przez śledczych, policjantów czy prokuratorów. • W tej serii rozwiązywaniem tychże zagadek zajmie się detektywka amatorka Flora Steele, właścicielka księgarni, marzycielka, przebojowa rowerzystka i jej klient /początkowo/ Jack Carrington - przystojny autor powieści kryminalnych, znany jako wieki samotnik. • A do wyjaśnienia mają poważną sprawę zabójstwa młodego mężczyzny, którego znajduje rankiem Flora, otwierając swoją księgarnię, którą wychodząc do domu po pracy na pewno zamknęła. • Wyczytałam, że cała seria o amatorce detektywce Florze liczy 10 tomów. Do tej pory w polskim tłumaczeniu na rynku wydawniczym ukazały si e 3 tomy, na listopad zapowiadana jest cz. III
  • dosyc rozczarowujace, naiwna, slabo napisana
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo