Nie dręcz mnie!:

jak poradziłam sobie z prześladowaniem

Tytuł oryginalny:
How I beat my bully
Autor:
Niels van Hove
Ilustracje:
Rosie Butcher
Tłumacz:
Anna Bańkowska-Lach
Wydawca:
Dressler Dublin sp. z o. o (2023)
ISBN:
978-83-274-9499-3
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie - Katalog księgozbioru

Może ktoś, kogo miałeś za przyjaciela, pewnego dnia przestał się z Tobą bawić, zaczął Ci dokuczać i sprawiać różne przykrości? Albo znasz kogoś, kogo to spotkało? To właśnie przydarzyło się Ali, od której odwróciła się dobra koleżanka… Jak dziewczynka się z tym czuła? Czy zdołała sobie poradzić? I co Ty i Twoi opiekunowie możecie zrobić, kiedy spotka Was podobna sytuacja? Ta książka to bezcenne źródło pomocy dla dzieci, ich rodziców, bliskich i nauczycieli, którym nieobcy jest problem przemocy rówieśniczej. Poprzedzona wstępem psychologa i zawierająca listę miejsc, w których można szukać wsparcia, stanie się dla Was inspiracją do zebrania sił i powiedzenia raz na zawsze dręczycielowi: STOP! - w szkole, na wyjeździe czy na podwórku.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo