Bajki terapeutyczne

Autor:
Maria Molicka (1931-2014)
Lektor:
Agnieszka Greinert
Wyd. w latach:
1998 - 20012
Autotagi:
audiobooki
druk
historia
książki
Więcej informacji...
3.0

Konwencja bajki, konstruująca świat na poły realny, na poły fantastyczny, tworzy najbliższą rozumieniu dziecka rzeczywistość. Pozwala nie tylko zapoznać się i oswoić z sytuacjami budzącymi niepokój (rozstanie z rodzicami, ciemność, kompromitacja, śmierć, hospitalizacja), ale i znaleźć cudowne rozwiązanie nękających problemów, skłaniając dziecko do szukania skutecznych sposobów radzenia sobie z własnymi trudnościami. Rodzice, terapeuci i wychowawcy zaznajomieni ze stosowanymi w bajkach technikami psychologicznymi z powodzeniem będą mogli wykorzystywać je we własnych fabułach terapeutycznych mających na celu uodpornienie dziecka przed lękiem lub znaczne zmniejszenie jego porażającego oddziaływania. W pierwszym tomie oprócz części wprowadzającej, gdzie autorka przedstawia teoretyczne zagadnienia związane z lękiem oraz omawia rolę bajki w obniżaniu poziomu lęku dziecka, znajdują się bajki poruszające problemy: - lęk przed porzuceniem, zagubieniem, separacją od matki, utratą kontroli nad własnym ciałem, wyśmianiem, kompromitacją, lęk przed ciemnością, hospitalizacją, bólem, uszkodzeniem ciała, przed konfliktami w rodzinie, grupą szkolną, śmiercią, zabiegiem chirurgicznym. eduksiegarnia.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Czasami ciężka by przebrnąć do końca, ale końcówka powieści daje odpowiednią myśl
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Perła Księżycowy domek Ufuś Bajki terapeutyczne Część I Piłeczka Zwaśnione pory roku Rycerz i jego giermek Duch Krecik Domek na drzewie dla dzieci O laleczce, która była klownem Kurek i Kwaczuś Zapowiedź Zagubiony promyczek Mrok i jego przyjaciele Lisek Łakomczuszek Dziewczynka z obrazka Zuzi-Buzi wydanie audio Lustro Wesoły Pufcio Bajki terapeutyczne 2 Misiulek w przedszkolu część 2 Bajki terapeutyczne 3 Bajki terapeutyczne 1
Autor:Maria Molicka (1931-2014)
Lektor:Agnieszka Greinert
Ilustracje:Maria Molicka (1931-2014)
Wydawcy:Wydawnictwo Media Rodzina Harbor Point (1998-20012) ebookpoint BIBLIO (2020) NASBI (2018-2020) Legimi (2016-2019) IBUK Libra (2018) Propaganda
ISBN:83-85594-89-2 978-83-7278-010-2 978-83-7278-099-7 978-83-7278-255-7 978-83-7278-616-6 978-83-7278-716-3 978-83-7278-717-0 978-83-7278-718-7 978-83-8008-406-3 978-83-8008-421-6 978-83-8265-143-0 8372780102 978-83-7278-099-7 83-7078-010-2 83-7228-010-2 83-7278-099-7 83-7288-010-2 983-7278-010-2 978-83-7278-099-4
Autotagi:artykuły audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika historia ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana MP3 muzyka nagrania nagrania muzyczne nuty opowiadania poradniki poradniki i przewodniki proza psychologia publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje popularnonaukowe zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 127 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo