Kod templariuszy

Tytuł oryginalny:
Templar`s code
Autor:
C. M. Palov
Tłumacz:
Michał Kompanowski
Wydawca:
Dom Wydawniczy Bellona (2013)
Wydane w seriach:
Arka Ognia
ISBN:
978-83-11-12557-5
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
3.0

Sensacyjna powieść, od której nie można się oderwać. Średniowieczni alchemicy z pokolenia na pokolenia przekazywali sobie plotki i strzępki informacji o starożytnym egipskim traktacie - Szmaragdowej Tablicy - zawierającym ponoć tajemnicę stworzenia świata. Część wierzyła, iż spisał ją egipski bóg Thot, inni utrzymywali, że autorstwo przypisać należy greckiemu bogu Hermesowi. Nieliczna garstka powtarzała uparcie, że Tablicę stworzył patriarcha Mojżesz. Uwaga całego świata skupia się na tajemniczym morderstwie znanego archeologa, który ledwie kilka dni wcześniej oznajmił, że wpadł na ślad sporządzonych rękoma templariuszy symboli wskazujących drogę do ukrytego skarbca zakonu. Ekspert od templariuszy i dawny agent MI5 Caedmon Aisquith wyrusza na poszukiwanie skarbca, by natrafić na kolejną, jeszcze bardziej intrygującą zagadkę, czy użyty przez rycerzy-mnichów kod wskazuje drogę do osławionej i zagubionej przed wiekami Szmaragdowej Tablicy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka określona jako thriller przygodowo-historyczny z elementami fantasy. Poszukiwanie niezwykłej wagi skarbu Zakonu Templariuszy - Szmaragdowej Tablicy - zawierającej tajemnicę stworzenia świata. Barwne opisy, zwarta i dynamiczna akcja sprawiają, że książkę czyta się lekko i przyjemnie.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo