Mózg na tak:

jak pielęgnować w dziecku odwagę, ciekawość i odporność psychiczną

Tytuł oryginalny:
Yes Brain
how to cultivate courage, curiosity, and resilience in your child,
Autorzy:
Tina Payne Bryson
Daniel J. Siegel
Tłumacz:
Melania Gruszczyńska
Wydawca:
Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja (2023)
ISBN:
978-83-276-3543-3, 978-83-67555-65-4
Autotagi:
druk
książki
poradniki

Marzymy, aby nasze dzieci podchodziły do życia z otwartością i ciekawością, a jednocześnie z umiejętnością oceny ryzyka i odwagą do popełniania błędów. Jak sprawić, aby powiedziały światu „tak” i przyjmowały to, co życie ma im do zaoferowania? Daniel J. Siegel i Tina Payne Bryson, autorzy bestsellerowych poradników dla rodziców (m.in. „Rodzicielstwo bez awantur” i „Potęga obecności”) przekazują rodzicom zestaw umiejętności, scenariuszy, pomysłów i działań, które mają wprowadzić dzieci w każdym wieku w niezwykle korzystny stan „tak”. Pokazują, jak wzmacniać u dzieci pozytywne nastawienie, wytyczać jasne granice, a jednocześnie zapewnić mu nieustający dopływ empatii, miłości i wsparcia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo