Mydło

Tytuł oryginalny:
Savon
Autorzy:
Jack Guichard
Cécile Jugla
Ilustracje:
Laurent Simon
Tłumacz:
Katarzyna Grzyb
Wydawcy:
Harperkids (2022-2023)
HarperCollins Polska
Wydane w seriach:
Przygody z nauką
Akademia Mądrego Dziecka
Akademia Mądrego Dziecka (HarperCollins Polska)
ISBN:
978-83-276-8059-4
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje dydaktyczne
publikacje popularnonaukowe

Dzieci kochają kąpiele, a czy wiesz, że pluskanie w wodzie i zabawę z mydłem można wykorzystać do nauki? Inspiracje znajdziecie w książce Mydło kolejnej części serii Przygody z nauką, która zachęca do prostych eksperymentów i pomaga w nauce w przyjazny sposób. Robiąc pianę, czy rozpuszczając mydło dzieci same odkrywają podstawowe prawa nauki i dowiadują się pożytecznych rzeczy: dlaczego bańki unoszą się w powietrzu; czym jest piana i jak zrobić mydło w żelu. [nota wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo