Bajki, które pomagają odkrywać talenty

Tytuł oryginalny:
Cuentos para descubrir inteligencias
Autor:
Begoña Ibarrola
Ilustracje:
Anne Decís
Tłumacz:
Katarzyna Okrasko
Wydawcy:
Grupa Wydawnicza Adamantan (2018-2021)
Finebooks (2018-2021)
Finebooks - Grupa Wydawnicza Adamantan (2018)
ISBN:
978-83-7350-183-6, 978-83-7350-517-9
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
poradniki
proza
zbiory opowiadań

Wszyscy rodzice chcieliby, aby ich dzieci były inteligentne, jednak inteligencja to pojęcie bardzo złożone. Howard Gardner, amerykański psycholog, wyróżnił jej dziewięć rodzajów. Dzieci zostały obdarzone poszczególnymi rodzajami inteligencji w różnym stopniu. Zadaniem dorosłych jest je wszystkie dostrzec i docenić, a następnie pomóc je dziecku rozwinąć i nauczyć je z nich korzystać. "Bajki, które rozwijają inteligencję" należą do cyklu trzech książek rozwijających inteligencję emocjonalną u dzieci. Każdy rozdział zawiera dwie bajki. Ich bohaterowie ukazywani są w sytuacjach, dzięki którym dzieciom łatwiej jest zrozumieć i odkryć swoje różne talenty. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców oraz propozycje wspólnych zajęć i zabaw dla dzieci.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo