Szkoła przy Cmentarzu: Operacja "Upiór"

Autor:
Tom B. Stone
Tłumacz:
Maciejka Mazan ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Da Capo (1995-2002)
Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Wydane w seriach:
Szkoła przy Cmentarzu
ISBN:
83-7157-064-3, 83-7157-101-1
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...

Algie Green , Tyson Walker, Stacey Carter, Park, Maria Medina, Szczęki Bennet, Polly Hannah i Kristin uczą się w na pozór normalnej szkole w Grove Hill. Na pozór, bo dyrektorka ma srebrny kieł, woźny jest dziwakiem, a z okien szkoły rozciąga się uroczy widok na cmentarz. Dzięki niesamowitym wydarzeniom i tym które się tutaj wydarzyły, szkoła ma piękną ksywkę. Jest to Cmentarna Szkoła.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Tom B. Stone
Tłumaczenie:Maciejka Mazan Anna Kołyszko
Wydawcy:Wydawnictwo Da Capo (1995-2002) Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Serie wydawnicze:Szkoła przy Cmentarzu
ISBN:83-7157-064-3 83-7157-101-1
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 13 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo