Międzypokoleniowe konstelacje:

dzieci - rodzice - dziadkowie

Autor:
Angelika Szelągowska-Mironiuk
Wydawca:
Wydawnictwo psychologiadziecka.org (2022)
ISBN:
978-83-67092-23-4
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny
5.0

Poradnik dla rodziców, którzy potrzebują wsparcia w zakresie poukładania sobie relacji z własnymi rodzicami lub teściami po narodzinach dziecka, ale także dla dziadków, którzy chcieliby poprawić komunikację ze swoimi dorosłymi dziećmi. Książka jest opowieścią o tym, że wielopokoleniowa rodzina to szansa i wyzwanie. Powstała po to, by pomóc przedstawicielom różnych pokoleń usłyszeć się wzajemnie i zrozumieć, a także zbudować relację, z której wszyscy członkowie rodziny będą mogli czerpać. Może być pomocna w sytuacji, gdy mamy poczucie, że nasi rodzice (bądź inni członkowie rodziny) za bardzo ingerują w nasze decyzje czy krytykują nasze wybory. Omówione są w niej również takie tematy, jak przemoc dziadków czy rodziców wobec dziecka, brak zainteresowania dziadkami wnukiem, zerwane kontakty z rodzicami, choroba czy śmierć w rodzinie. Znajdziemy tu także część poświęconą przekazom międzypokoleniowym, które mniej lub bardziej wpływają na nasze życie. Książka ta powstała głównie po to, aby wesprzeć rodziców i dziadków we wzajemnym zrozumieniu się i komunikacji między sobą oraz aby ich nauczyć, jak sobie radzić w sytuacjach konfliktowych bez szkody dla dzieci. Chociaż oczywiście nie zastąpi profesjonalnej psychoterapii, może pomóc w otuleniu trudnych emocji i zrozumieniu, czemu w relacji z rodzicami funkcjonujemy tak, a nie inaczej. Jest to również opowieść o tym, w jaki sposób można korzystać z mądrości pokoleń. Oparta na szacunku i zaufaniu relacja z dziadkami może być niezwykle cenna i budująca dla każdej ze stron – zarówno dla nas samych i naszych dzieci, jak i dla dziadków.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo