Współczesne teorie i nurty wychowania

Autor:
Bogusław Śliwerski ...
Wydawcy:
IBUK Libra (2015)
Oficyna Wydawnicza Impuls (1998-2015)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
Wydane w seriach:
Idee, Metody, Inspiracje
Autotagi:
druk
książki
pedagogika
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
wychowanie
Więcej informacji...

Polecamy kolejne wznowienie wyjatkowego podręcznika prof. Bogusława Śliwerskiego pt.Współczesne teorie i nurty wychowania. Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia. W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej. Mamy nadzieję, że niniejsza książka stanie się kolejną zachętą do zgłębiania „świata pedagogicznych idei", ich korzeni i współczesnej ich ewolucji, bez roszcze­nia sobie pretensji do jekiejkolwiek wyłączności. Nie jest ona przecież ostatecznym, zamkniętym zbiorem teorii czy nurtów współczesnego wychowania, ale zaledwie otwarciem pola do ich zaistnienia, które będzie z czasem wypełniane kolejnymi ich rodzajami i odcieniami. Warto kontynuować rozpoczęty przez wspomnianych w książce Profesorów proces badań metateoretycznych, by dokony­wanie wyborów nie wiązało się z hierarchicznym ich porządkowaniem ze względu na siłę, wagę czy znaczenie, a mimo to nie było trywialne.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Pedagogika emancypacyjna Pedagogika międzykulturowa Pedagogika społeczno-personalistyczna Pedagogika wychowania integralnego Pedagogika nieautorytarna Pedagogika niedyrektywna Pedagogika serca Krytyczna nauka o wychowaniu Badania porównawcze współczesnych teorii wychowania Duchowa pedagogia miłości Antypedagogika - postpedagogika Pedagogika antyautorytarna Pedagogika Gestalt Pedagogika radykalnego humanizmu Pedagogika analityczno-krytyczna Pedagogika filozoficzna- normatywna
Autorzy:Bogusław Śliwerski Bogusław Śliwierski
Redakcja:Bogusław Śliwerski Wojciech Śliwerski
Wydawcy:IBUK Libra (2015) Oficyna Wydawnicza Impuls (1998-2015) Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
Serie wydawnicze:Idee, Metody, Inspiracje
ISBN:83-7308-219-0 83-7308-327-8 83-86994-90-8 978-83-73-08582-4 978-83-7587-387-0 978-83-7587-548-5 978-83-7850-279-1 978-83-7850-910-3 83-7308-562-3 83-86944-90-8 83-86994-90-4 83-73-8-582-3 978-83-7308-582-3
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki elementy biograficzne książki literatura literatura stosowana pedagogika podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe skrypty szkoły wyższe wychowanie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 75 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo