Psychologia rozwoju człowieka: Rozwój funkcji psychicznych

Redakcja:
Barbara Harwas-Napierała (1947-2023)
Janusz Trempała
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN SA (2000-2014)
Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (2008)
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Tom III Psychologii rozwoju człowieka zawiera charakterystykę wybranych zagadnień z psychologii rozwoju. Podręcznik: w nowatorski sposób ukazuje rozwój poszczególnych funkcji psychicznych w trakcie życia człowieka, przedstawia charakterystyki rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego, moralnego, rozwoju osobowości i różnic indywidualnych, jest kontynuacją i rozwinięciem tomów I i II, ma niezwykłe walory dydaktyczne: prosty i zrozumiały język; bloki rozszerzające - szczegółowe omówienia wybranych problemów oraz podsumowania rozdziałów, słowa kluczowe, pytania kontrolne; literaturę zalecaną do każdego z rozdziałów. Pozycja polecana studentom psychologii i pedagogiki oraz psychologom-praktykom.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Psychologia rozwoju człowieka 3.
Redakcja:Barbara Harwas-Napierała (1947-2023) Janusz Trempała
Wydawcy:Wydawnictwo Naukowe PWN SA (2000-2014) Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (2008)
ISBN:83-01-12139-4 83-01-13233-7 83-01-13234-5 83-01-13797-5 83-89434-55-5 978-83-01-14152-3 978-83-01-14274-2 83-14152-2 83-01-13979-5 83-01-14274-2 83-01-142274-X 978-83-14274-2 967-83-01-14152-3
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki proza publikacje dydaktyczne publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 47 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo