Basia i przegrywanie

Autorzy:
Zofia Stanecka
Marianna Oklejak
Ilustracje:
Marianna Oklejak
Wydawcy:
HarperKids (2023)
Legimi (2023)
HarperCollins Polska
ISBN:
978-83-276-7280-3, 978-83-276-8702-9
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Basia, Dziadkowie i kuzynka Lula jadą nad jezioro. Kiedy zaczyna padać deszcz, rodzina decyduje, że najlepszym sposobem na nudę będzie wspólne granie. Niestety szybko okazuje się, że każdy bardzo chce wygrać, a pogodzenie się z porażką może być sporym wyzwaniem. Jak to jest, gdy się przegrywa? Czy potrafimy się cieszyć z cudzej wygranej? A jak na porażkę reagują dorośli? Zgadywanie wyrazów, karty, planszówki, warcaby… Gry rozwijają wyobraźnię, uczą logicznego myślenia, pomagają ćwiczyć refleks, a co najważniejsze – są wspaniałą okazją do zabawy w miłej atmosferze. Do czasu… Kolejny tom przygód Basi to pretekst do rozmowy z dzieckiem o tym, jak radzić sobie z emocjami, które wywołuje przegrana. Dzięki tej książce dzieci zrozumieją, że w graniu liczy się nie tylko rywalizacja, lecz również wspólne chwile z rodziną i przyjaciółmi.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo