Poznaj, zaakceptuj i pokochaj siebie:

5 kroków do wzmocnienia poczucia własnej wartości

Tytuł oryginalny:
Self-esteem workbook for women
Autor:
Megan MacCutcheon
Tłumacz:
Katarzyna Iwańska
Wydawca:
Wydawnictwo Zwierciadło (2021)
ISBN:
978-83-8132-166-2
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki

Poczucie własnej wartości to nasze wyobrażenie o nas samych. Wysokie lub niskie odgrywa zasadniczą rolę w tym, jaką drogę wybieramy w obliczu codziennych wyzwań - sprawia, że czujemy się szczęśliwi i spełnieni lub przybici i bezwartościowi.Kobietom jest szczególnie trudno - są oceniane na każdym kroku - krytykuje się ich wygląd, zachowanie czy sposób wychowywania dzieci.Megan MacCutcheon opracowała pięcioetapowy program, aby pomóc kobietom zwiększyć poczucie własnej wartości, niezależnie od tego z jakim poziomem samooceny rozpoczynają ten proces.Najważniejsze etapy wzmocnienia samooceny to:Krok 1. Poznać siebie, aby określić kim jesteś dzisiaj i jakie doświadczenia i nawyki ukształtowały twoją obecną samoocenę;Krok 2. Zadbać o siebie, aby eliminując "wewnętrznego krytyka" stosować wspierające stwierdzenia i zatroszczyć się o siebie pod względem fizycznym i emocjonalnym;Krok 3. Szanować siebie, aby ustalając własny system wartości nie zadowalać innych kosztem siebie i dotrzymywać złożonych obietnic;Krok 4 Zaakceptować siebie, aby przyznając się do swoich ograniczeń i niedoskonałości radzić sobie z krytyką i umieć przebaczać sobie i innym;Krok 5. Pokochać siebie, aby umieć przyjmować komplementy, ufać sobie, odkrywać i okazywać uczucia potrzebne do wzmocnienia poczucia własnej wartości.Niezależnie od tego jak wysokie lub niskie masz obecnie mniemanie o sobie znajdziesz tu metody i sposoby radzenia sobie z krytyką i zwiększenia wiary w siebie. Czy możesz sobie wyobrazić, o ile łatwiejsze byłoby życie, gdybyśmy po prostu kochali i akceptowali siebie takimi, jakimi jesteśmy ?Megan MacCutcheonJest licencjonowanym doradcą z prywatną praktyką w Vienna w Wirginii (USA). Uzyskała tytuł Master of Education in Community Agency Counseling na George Mason University oraz tytuł Bachelor of Science in Communication na Boston University. Jest ekspertem w dziedzinie samooceny. Współpracuje z blogiem GoodTherapy.org.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo