Oswajanie przez bajanie:

bajki psychoterapeutyczne

Autor:
Sabina Furmańska
Ilustracje:
Magdalena Radoszko
Joanna Szczuka
Wydawca:
Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia (2019)
ISBN:
978-83-8080-189-9
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
opowiadania
podręczniki
poradniki
proza
rodzina
zbiory opowiadań
3.5 (2 głosy)

"Oswajanie przez bajanie" to nie tylko tomik dobrze napisanych, opatrzonych specjalistycznym komentarzem, tekstów literackich, lecz przede wszystkim zbiór narracji traktujących o sprawach ważnych, szczególnie z punktu widzenia szeroko rozumianej integracji społecznej. W niewielkiej formie zarysowane zostały wielkie historie dotykające przeżyć i codziennych doświadczeń, z jakimi zmagają się zarówno młodsze, jak i nieco starsze osoby, znajdujące się w sytuacji trudnej emocjonalnie. Spotkanie z bohaterami kolejnych opowieści stwarza szansę na zrozumienie jak różne odcienie może mieć złożony proces oswajania. Co więcej, staje się doskonałą okazją do spojrzenia na siebie samych oraz innych, czasem z zupełnie nowej perspektywy. Pozycja warta polecenia rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom i wszystkim tym, którzy zastanawiają się, jak w przystępny sposób rozmawiać z dzieckiem na niełatwe tematy." fragment recenzji dra Kamila Kurackiego
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bajki napisane "ciężkim" językiem. • Fabuła mało interesująca i nie zaciekawia najmłodszych dzieci.
  • W jaki sposób powiedzieć dziecku, że odszedł ktoś bliski? Jak wytłumaczyć, że jest inne, czyli wyjątkowe, a nie gorsze od rówieśników? Jak sprawić, by młody człowiek uwierzył w siebie, gdy nikt w niego nie wierzy? Czy trzeba bać się nowego i nieznanego? Na te oraz wiele podobnych pytań usiłuje odpowiedzieć • psycholog – Sabina Furmańska w zbiorze opowieści dla dzieci Oswajanie przez bajanie: bajki psychoterapeutyczne. Książka stanowi zestaw kilku krótkich opowiadań przybliżających najmłodszym czytelnikom trudną tematykę śmierci, chorób, zaburzeń (m.in. zespół Downa, autyzm, niepełnosprawność fizyczna i psychiczna, depresja)oraz innych trudnych zagadnień. Każda z miniaturowych historii opatrzona jest komentarzem specjalisty z zakresu psychologii i pedagogiki specjalnej. Lektura oswaja najczęstsze lęki, które na swojej drodze napotyka dziecko. Pozycja stanowi świetną pomoc i wskazówkę dla rodziców i opiekunów, w jaki sposób rozmawiać z pociechą, aby niełatwe tematy stały się choć trochę lżejsze, prostsze, łatwiejsze do wytłumaczenia. Warto po nią sięgnąć. • Małgorzata Koźma • Biblioteka Kraków
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo