Pedagogika specjalna

Inne tytuły:
Pedagogika specjalna wobec zagrożeń i wyzwań XXI wieku
materiały z obrad XVI sekcji III Zjazdu Pedagogicznego w Poznaniu (21 - 23 wrzesień 1998)
Redakcja:
Władysław Dykcik (1942-2013) ...
Wydawcy:
Wydaw. Naukowe UAM (2001-2007)
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (1997-2006)
Wydaw. Nauk. Polskiego Tow. Pedagogicznego (2002)
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (1999)
Autotagi:
druk
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Pedagogika specjalna wobec zagrożeń i wyzwań XXI wieku materiały z obrad XVI sekcji III Zjazdu Pedagogicznego w Poznaniu (21 - 23 wrzesień 1998) szansą na realizację potrzeb osób niepełnosprawnych
Redakcja:Władysław Dykcik (1942-2013) Władysław Kazimierz Dykcik Czesław Kosakowski Jan Pańczyk (1937-2007) Jdwiga Kuczyńska-Kwapisz
Wydawcy:Wydaw. Naukowe UAM (2001-2007) Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (1997-2006) Wydaw. Nauk. Polskiego Tow. Pedagogicznego (2002) Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (1999)
ISBN:83-232-0854-9 83-232-1103-5 83-86273-29-1 978-83-232179-9-2 83-904567-7-4
Autotagi:druk literatura literatura stosowana pedagogika podręczniki skrypty szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo