Dokąd odchodzisz?

Tytuł oryginalny:
Where's Baba Gone?
Autorzy:
Suresh I. S. Rattan
Suresh Rattan
Ilustracje:
Monika Kowaleczko-Szumowska
Anna Ładecka
Tłumacz:
Monika Kowaleczko-Szumowska
Adaptacja:
Monika Kowaleczko-Szumowska
Anna Ładecka
Wydawca:
AnWero Wydawnictwa Anna Marlęga-Woźniak (2008-2009)
ISBN:
978-83-928015-1-1
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
powieści
proza
zbiory opowiadań

Niezwykle nastrojowa książka o starzeniu się i umieraniu adresowana do dzieci i nastolatków (9-14 lat). Zadają oni pytania egzystencjalne o sens życia i śmierci, o archetypowe: dokąd idziemy?. A gdy stykają się z tą graniczną sytuacją, potrzebują wiedzy o tym, że ważne jest przygotowanie się na odejście bliskich. A także o tym, jakie ma znaczenie zarówno dla umierającego, jak i dla tych, którzy pozostają pielęgnowanie pamięci o nim. Jest to wzruszająca opowieść o głębokiej więzi między wnuczką i dziadkiem oraz o stracie, umiejętności godzenia się z nią i akceptacji tego, co nieuchronne. O wartości utworu stanowi przybliżany przez autora trudny temat procesów starzenia się i umierania. A osadzenie opowieści w egzotycznej dla młodego polskiego czytelnika hinduskiej rzeczywistości, która okazuje się nie tak znowu odległa od naszych rodzimych realiów, jeszcze zwiększa jej atrakcyjność. Indie są miejscem, gdzie dzieci, tak samo jak dzieci w Polsce, chodzą do szkoły, jeżdżą na rowerach, nawiązują przyjaźnie, czytają książki, oglądają telewizję, zadają pytania na temat sensu życia. Z tego względu historia Akszu ma uniwersalny charakter. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo