Nastolatki też nie mają lekko

Autor:
Maja Szanecka-Żołdak
Lektor:
Bartosz Martyna
Wydawcy:
Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2023)
Legimi (2023)
ebookpoint BIBLIO (2023)
Heraclon International
Wydane w seriach:
Nastoletnie Problemy
ISBN:
978-83-7915-643-6, 978-83-8207-198-6
978-83-8207-684-4, 978-83-8207-866-4
Autotagi:
audiobooki
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
proza

Poruszająca historia o osamotnieniu, trudach samoakceptacji i dorastaniu w świecie, który nie przypomina bajki.

Mikołaj ma piętnaście lat, zdolności matematyczne, tylko jednego kolegę i nadwagę, która wpędza go w kompleksy. Ma też problem z rodzicami. Po rozwodzie wciąż ze sobą walczą, a ich syn czuje, że schodzi na dalszy plan. Niespodziewanie wspólne dojazdy do szkoły zbliżają Mikołaja z Tamarą. Ona też jest outsiderką, nie zamierza jednak grać roli ofiary. Chłopak lubi jej słuchać, ale... widzi tylko Blankę. Gdy ta najładniejsza dziewczyna w klasie zaczyna z nim korespondować, jego życie nabiera barw. Jakie są intencje Blanki? Czy Tamara przekona Mikołaja do innego spojrzenia na świat? I do czego może doprowadzić poczucie odrzucenia?

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo