Makaron

Tytuł oryginalny:
Pâtes
Autor:
Emmanuel Trédez
Ilustracje:
Nicolas Gouny
Tłumacz:
Katarzyna Grzyb
Wydawcy:
Harperkids (2023)
HarperCollins Polska
Wydane w seriach:
Wiem, Co Jem!
Akademia Mądrego Dziecka
Akademia Mądrego Dziecka (HarperCollins Polska)
ISBN:
978-83-276-7289-6, 978-83-276-7289-6
97883276672896
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje popularnonaukowe
5.0

Wszystkie dzieci kochają makaron, ale czy rzeczywiście wiedzą, co jedzą? Sprawdź, kto wymyślił makaron, jakie jego rodzaje znano w Mezopotamii i starożytnym Rzymie, a jakie kluski jadł Marco Polo w Chinach. Dowiedz się, jak powstają i jak nazywają się różne rodzaje makaronu oraz naucz się go przygotowywać samemu i poprawnie gotować. „Wiem, co jem!” to nowa edukacyjna seria dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, pełna ciekawostek o jedzeniu. Z książek dzieci dowiedzą się, jak rosną podstawowe owoce, warzywa i zboża; jak są zbierane i przetwarzane; skąd się biorą poszczególne produkty spożywcze; i jak trafiają do sklepów i na talerze. Zabawne ilustracje i proste teksty ułatwiają zrozumienie treści, pomagają oswoić się z rozmaitymi produktami i zachęcają do próbowania nowych smaków. Książki z serii „Wiem, co jem” kształtują dobre nawyki żywieniowe. Autorzy w prosty sposób wyjaśniają, czym są składniki odżywcze czy kalorie, zachęcając do zdrowego jedzenia. W serii „Wiem, co jem” ukazały się dotychczas: „Chlebek”, „Czekolada”, „Pomidory”, „Banany”, „Miód”. [bonito.pl].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Cala seria jest wspaniala. Jako osoba dorosla duzo sie z niej dowiedzialam. Ciekawa forma i tresc.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo