Opowieści:

opowieści Biełkina, Dama pikowa, Córka kapitana

Autorzy:
Aleksander Puszkin (1799-1837)
Aleksandr Sergeevič Puszkin (1799-1837) ...
Redakcja:
Seweryn Pollak (1907-1987)
Tadeusz Stępniewski
Stanisław Strumph-Wojtkiewicz (1898-1986)
Ryszard Łużny (1927-1998) ...
Wydawcy:
Państwowy Instytut Wydawniczy (1956-1985)
Zakład Narodowy im. Ossolińskich (1973)
Książka i Wiedza (1949)
Wydane w seriach:
Biblioteka Narodowa. Seria 2
Biblioteka Narodowa
ISBN:
83-06-01276-3
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:opowieści Biełkina, Dama pikowa, Córka kapitana
Autorzy:Aleksander Puszkin (1799-1837) Aleksandr Sergeevič Puszkin (1799-1837) Aleksandr Puszkin
Redakcja:Seweryn Pollak (1907-1987) Tadeusz Stępniewski Stanisław Strumph-Wojtkiewicz (1898-1986) Ryszard Łużny (1927-1998) Paweł Hertz Marek Rudnicki
Wstęp:Ryszard Łużny (1927-1998)
Tłumaczenie:Seweryn Pollak (1907-1987) Tadeusz Stępniewski Stanisław Strumph-Wojtkiewicz (1898-1986)
Wydawcy:Państwowy Instytut Wydawniczy (1956-1985) Zakład Narodowy im. Ossolińskich (1973) Książka i Wiedza (1949)
Serie wydawnicze:Biblioteka Narodowa. Seria 2 Biblioteka Narodowa
ISBN:83-06-01276-3
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo