Sztuka świata

Tytuł oryginalny:
Historia del arte
Inne tytuły:
Sztuka świata T. 8
Autorzy:
Waldemar Baraniewski
Anna Lewicka-Morawska (1952-2015) ...
Wydawca:
Wydawnictwo Arkady (1994-2009)
Autotagi:
druk
historia
ikonografia
książki
Więcej informacji...

Spis treści tomu 8: - Sztuka na przełomie epok - Artysta na przełomie epok - Francisco Goya - Klasycyści w Rzymie i Paryżu na przełomie XVIII i XIX wieku - Architektura klasycyzmu - Malarstwo angielskie od Gainsborough do Turnera - Romantycy niemieccy - Spór Ingres - Delacroix - Wokół Courbeta - Akademizm - Prerafaelici i esteci - Historyzm w architekturze XIX wieku - Architektura rewolucji przemysłowej - Rzeźba XIX wieku - Manet i impresjoniści - Symboliści - Odrodzenie sztuk i rzemiosł - Malarstwo amerykańskie XIX wieku - Sztuka rosyjska od czasów Katarzyny II do schyłku XIX wieku - Sztuka polska od czasów stanisławowskich do schyłku XIX wieku.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Sztuka świata T. 8
Autorzy:Waldemar Baraniewski Anna Lewicka-Morawska (1952-2015) Przemysław Trzeciak Barbara Dąb-Kalinowska
Redakcja:Anna Lewicka-Morawska (1952-2015) Przemysław Trzeciak
Opracowanie:Anna Lewicka-Morawska (1952-2015)
oraz:Anna Lewicka-Morawska (1952-2015)
Wydawca:Wydawnictwo Arkady (1994-2009)
ISBN:978-83-213-3479-0 978-83-213-3716-6 83-213-3479-2 83-213-3716-3 83-213-3479-0 83-213-3716-6
Autotagi:druk epika historia ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana proza publikacje popularnonaukowe rysunki
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 17 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo