Siedlisko

Inne tytuły:
na podstawie scenariusza Wandy Majerówny i Zofii Nasierowskiej do serialu pod tym samym tytułem
Autorzy:
Janusz Majewski (1931-2024)
Zofia Nasierowska (1938-2011) ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Marginesy (2011-2015)
IBUK Libra (2011)
Legimi (2011)
ISBN:
978-83-63656-43-0, 978-83-928431-7-7
978-83-933758-0-6, 978-83-9284310-7-7
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.0 (3 głosy)

„To opowieść o ludziach dojrzałych, którzy po trzydziestu latach małżeństwa przenoszą się na wieś i odkrywają na nowo łączącą ich miłość”. Tak w 1998 roku Janusz Majewski opisywał „Siedlisko”, serial który właśnie kręcił. Zrobił go na taśmie filmowej, obsadził wybitnymi aktorami aż po epizody i pokazał tak piękne Mazury, że widzowie nie mogli się w nich nie zakochać. Potrafił opowiedzieć tę historię przekonująco, bo ją dobrze znał. Kilka lat wcześniej przeniósł się na Mazury z żoną, Zofią Nasierowską, znaną wszystkim jako fotografka boska, a nielicznym jako czarodziejka kuchni. Która wymarzyła sobie pensjonat i z pomocą najbliższych i coraz bliższych miejscowych zbudowała go i poprowadziła z miłością. Swoje obserwacje tego procesu spisała wraz z Wandą Majerówną w formie scenariusza i podsunęła mężowi. Tę książkę też napisał dla Niej. I dla ich Mazur. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Akcja dzieje się na Mazurach. • Z całą pewnością nie jest książka dla osób lubiących wartką i pełną zwrotów akcję, za to w sam raz dla czytelników preferujących lekkie powieści z akcentem rodzinnym. Nie oznacza to, że „Siedlisko” jest nudne – bywa i radośnie i smutno, są momenty wzniosłe i zabawne, znajdzie się humor, codzienne problemy – słowem, wszystko jak w życiu. Przy okazji można dowiedzieć się o alternatywnym zastosowaniu karnisza, tj. jako karę wymierzaną poprzez włożenie karnisza w pewien kluczowy otwór ludzkiego ciała (bezcenne chwile złości Marianny obfitują w takie pomysły) albo skorzystać z porad na przyszłość typu „(…) co to za samiec idiota, który nie lubi głaskania?”. W razie znudzenia życiem, nic tylko szukać własnej Panistrugi. • /za WWW [Link] /
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:na podstawie scenariusza Wandy Majerówny i Zofii Nasierowskiej do serialu pod tym samym tytułem
Autorzy:Janusz Majewski (1931-2024) Zofia Nasierowska (1938-2011) Wanda Majer-Pietraszak Wanda Majerówna
Scenariusz:Zofia Nasierowska (1938-2011) Wanda Majer-Pietraszak Wanda Majerówna
Ilustracje:Janusz Majewski (1931-2024)
oraz:Zofia Nasierowska (1938-2011)
Wydawcy:Wydawnictwo Marginesy (2011-2015) IBUK Libra (2011) Legimi (2011)
ISBN:978-83-63656-43-0 978-83-928431-7-7 978-83-933758-0-6 978-83-9284310-7-7
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki epika film i wideo książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 24 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo