Zatoka trujących jabłuszek

Autor:
Monika Szwaja (1949-2015)
Wyd. w latach:
2006 - 2021
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.3 (15 głosów)

„Zatoka trujących jabłuszek” – istnieje naprawdę, w przeciwieństwie do Klubu Mało Używanych Dziewic, który ożył tylko na kartach książek Moniki Szwai.Jego „matki założycielki” zdobyły sobie wszakże taką sympatię czytelników, jakby były najprawdziwsze w świecie. Czy to znaczy, że takie „dziewice” drzemią w wielu z nas? Że – podobnie jak one – wiemy, co w życiu jest najważniejsze i że niekoniecznie jest to zrobienie kariery za wszelką cenę?Że umiemy, a przynajmniej próbujemy dostrzegać piękno w świecie – takim, jaki jest? Że ciągnie nas do drugiego człowieka? Że staramy się po prostu być szczęśliwymi ludźmi?Pozostałe tomy przygód bohaterek to: „Klub Mało Używanych Dziewic”, „Dziewice do boju”.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jak zwykle Monika Szwaja bawi i daje do myślenia. • Pokazuje różne charaktery ludzi i relacje między nimi. • Wszystko podane na tacy w bardzo przystępny sposób. • Aż miło się czyta. No i ten fantastyczny język! • Ja jestem zachwycona książkami Moniki Szwai.
  • Dobra, lekka, z poczuciem humoru, powieść kończąca serie..a szkoda :)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Zatoka trujących jabłuszek /3
Autor:Monika Szwaja (1949-2015)
Lektor:Anna Kerth
Wydawcy:Xaudio (2021) Storybox.pl (2021) Legimi (2010-2021) Wydawnictwo Edipresse - Kolekcje (2015-2017) Wydawnictwo SOL Monika Szwaja Sławomir Brudny Mariusz Krzyżanowski (2006-2016) Heraclon International X-audio
Serie wydawnicze:Klub mało używanych dziewic Seria powieści dla kobiet Klub Książki Kobiecej Audiobook Audiobook - Heraclon International
ISBN:978-83-62405-11-4 978-83-62405-39-8 978-83-62405-64-0 978-83-67048-68-2 978-83-7469-820-7 978-83-7945-840-0 978-83-7945-841-7 978-83-7945-843-1 978-83-7945-844-8 978-83-7989-253-2 978-83-7989-320-1 978-83-925879-9-6 978-83-959729-5-9 978-83-62405-4 978-83-92579-9-6 978-83-92587-9-6 973-83-925879-9-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 56 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo