Pedagogika

Inne tytuły:
podręcznik akademicki. 2
podręcznik akademicki
Redakcja:
Zbigniew Kwieciński
Bogusław Śliwerski ...
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2003-2011)
Autotagi:
druk
historia
pedagogika
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
wychowanie
Więcej informacji...
5.0

Książka: ź przedstawia współczesne teorie wychowania ź zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie ź wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia ź daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej ź inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom drugi obejmuje trzy części. Pierwsza część omawia zagadnienia istoty i przedmiotu badań teorii wychowania, różnych podejść do teorii wychowania, badań porównawczych z tego zakresu, a także nowych kategorii pojęciowych współczesnej teorii wychowania oraz teorie socjalizacji. Część druga porusza zagadnienia z zakresu dydaktyki, dotyczące m.in. programu szkolnego, nauczania i uczenia się w klasie, szkolnego środowiska uczenia się, w tym zagadnień przemocy i agresji w szkole, a także pełnienia i przygotowania się do zawodu nauczyciela. Część trzecia omawia zaś aktualne problemy oświaty, główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych w świecie oraz reformowania oświaty w Polsce. Podręcznik przeznaczony jest dla: ź przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego u studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych ź studentów pierwszych lat pedagogiki ź nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną ź prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych ź wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką u działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo przydatna na studiach pedagogicznch.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:podręcznik akademicki. 2 podręcznik akademicki podręcznik akademicki. 1 Pedagogika T.1
Redakcja:Zbigniew Kwieciński Bogusław Śliwerski Bogusław Śliwierski Zbigniew Śliwerski Bogusław Kwieciński
Autor:Mariola Chomczyńska-Rubacha
oraz:Mariola Chomczyńska-Rubacha
Wydawca:Wydawnictwo Naukowe PWN (2003-2011)
ISBN:978-83-01-14055-7 978-83-01-14118-9 978-83-01-14133-2 83-01-1413306 83-01-14055-7 83-01-14066-7 83-01-141118-2
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk historia książki literatura literatura stosowana pedagogika podręczniki skrypty szkoły podstawowe szkoły wyższe wychowanie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 57 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo