Zjazd szkolny

Tytuł oryginalny:
Reünie
Autorzy:
Simone van der Vlugt
van der S. Vlugt
Tłumacz:
Dorota Szafrańska-Poniewierska
Wydawca:
Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza (2010)
ISBN:
978-83-7495-784-7
Autotagi:
druk
książki
powieści
4.0

Życie 24-letniej Sabine zmienia się gwałtownie po tym, jak przeczytała w gazecie ogłoszenie o zjeździe uczniów w swojej starej szkole. Bohaterka wygrzebuje z pamięci ważne wydarzenie z tamtych czasów: fakt zaginięcia jej koleżanki z klasy, Isabel. Kiedyś były bliskimi przyjaciółkami. Gdy jednak Isabel stała się najbardziej lubianą dziewczyną w szkole, odsunęła od siebie Sabine. I nie był to jedyny zawód, który jej sprawiła. Pomimo upływu lat Sabine czuje się winna: być może Isabel by nie zaginęła, gdyby tamtego pamiętnego dnia razem wróciły na rowerach do domu?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo