Manikiur dla nieboszczyka

Tytuł oryginalny:
Manikûr dlâ pokojnika
Tłumacz:
Danuta Blank
Autor:
Dar'â Arkad'evna Doncova
Wydawca:
Wydawnictwo Videograf II (2009-2013)
Wydane w seriach:
Seria z Kobrą
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Manikiur dla nieboszczyka to pierwsza z cyklu kryminalnych powieści Darii Doncowej, którego bohaterką jest Eulampia Romanowa. Nieszczęśliwa mężatka, której czas upływał na czytaniu kryminałów, postanawia opuścić wiarołomnego męża. Silnie wzburzona wpada pod samochód i chwilę potem trafia do domu zamożnej Katii, która chce jej zrekompensować szkody. Już następnego dnia Eulampia zostaje wciągnięta w wir ekscytujących wydarzeń i wreszcie może zrealizować marzenie swojego życia a przyczynić się do rozwikłania zagadki kryminalnej. Aby wykonać zlecone przez Katię zadanie, udaje się do domu Konstantina Katukowa. Okazuje się jednak, że uwikłany w liczne romanse aktor został zamordowany i Eulampia postanawia rozpocząć prywatne śledztwo. Rusza tropem jego podbojów, próbując znaleźć kobietę, która miała powód, by go zabić. Przy okazji przeżywa różne zabawne sytuacje i krok po kroku odkrywa przeszłość zamordowanego, by w końcu dokonać zaskakującego odkrycia. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Tłumacz:Danuta Blank
Autor:Dar'â Arkad'evna Doncova
Wydawca:Wydawnictwo Videograf II (2009-2013)
Serie wydawnicze:Seria z Kobrą
ISBN:978-83-7183-695-4 978-83-7835-230-3 83-7183-695-4 978-83-7183-230-3 978-83-7283-695-4
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 20 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo