Dziecko w sieci

Autorzy:
Alicja Krupińska
Bartosz Danowski-Ździebło
Wydawcy:
NASBI (2014-2016)
ebookpoint BIBLIO (2014-2016)
Wydawnictwo Helion (2007-2016)
Sensus (2014)
Wydane w seriach:
Septem
ISBN:
978-83-246-1057-0, 978-83-246-9536-2
978-83-283-1171-8, 978-83-283-2637-8
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki

Sprawdź, jak chronić swoje dziecko w internecie!

  • Niebezpieczeństwa i zagrożenia, czyli gdzie nie powinno zawędrować Twoje dziecko w sieci
  • Mechanizmy kontroli rodzicielskiej, czyli co zrobić, by zabezpieczyć komputer czy smartfon
  • Pomoc i profilaktyka, czyli gdzie szukać pomocy i przydatnego oprogramowania

Żaden odpowiedzialny rodzic nie wypuszcza z domu małego dziecka bez opieki i nie pozwala nieco starszemu włóczyć się po niebezpiecznych dzielnicach czy ciemnych zaułkach. Jednocześnie ciągle zbyt wielu rodziców żyje w błogim przekonaniu, że dziecko siedzące przed komputerem w swoim pokoju jest w pełni bezpieczne. Niestety, to złudne wrażenie — dziecko swobodnie wędrujące po internecie też może zaplątać się w mroczne rejony, paść ofiarą stalkingu, szantażu, oszustwa lub molestowania. Brzmi groźnie, prawda? Co możemy zrobić, żeby zapobiec ewentualnym zagrożeniom? Jakich narzędzi możemy użyć, by chronić nasze dziecko?Ta książka — napisana przez znakomitą psycholog i doświadczonego informatyka — ma za zadanie wyjaśnić Ci, jakie zagrożenia czyhają w internecie i jak rozmawiać o nich z dzieckiem. Przewodnik ten ułatwia rodzicom zdobycie solidnej wiedzy na temat ograniczania dostępu do niebezpiecznych stron i pomaga im wytłumaczyć dzieciom, czemu pewne zachodzenia w sieci są niedopuszczalne. Odkryj, co możesz zrobić, by zabezpieczyć komputer, tablet i smartfon. Włącz kontrolę rodzicielską, zobacz, jak działa oprogramowanie filtrujące, namów dziecko do korzystania z wyszukiwarek dla dzieci. Porozmawiaj ze swoją pociechą o netykiecie i sprawdź, gdzie możesz szukać pomocy w razie kłopotów. Pomóż swojemu dziecku odpowiedzialnie korzystać z sieci, a unikniesz wielu potężnych problemów.

  • Podstawy ochrony dziecka przed zagrożeniami
  • Przygotowanie komputera i kontrola rodzicielska
  • Smartfony i tablety
  • Gdzie szukać pomocy i zgłaszać zagrożenia
  • Usługi oferowane przez dostawców internetu i przydatne oprogramowanie
  • Wykaz stron dla dzieci i stron dla rodziców
  • Wzory umów i netykieta

Bezpieczna sieć dla Twojego dziecka!

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo