Szkoła od nowa:

czy nauka o rozwoju człowieka pozwoli nam stworzyć lepszą edukację?

Autor:
Borys Bińkowski
Wydawca:
Istota Rzeczy Borys Bińkowski (2022)
ISBN:
978-83-964884-1-1
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile - Katalog główny

"Książka nie jest zestawem narzekań na nieskuteczność i zaściankowość współczesnej szkoły publicznej. Zamiast tego proponuje konkretne pozytywne rozwiązania, odarte z ograniczeń przekonań i przyzwyczajeń kulturowych, a wynikające z nauki o rozwoju człowieka. Przyzwyczailiśmy się do pewnego obrazu edukacji publicznej. Dla wielu z nas jest on tak oczywisty jak prawa natury. Tymczasem stworzona była jako wynik splotu różnych idei panujących w Europie zaledwie nieco ponad dwieście lat temu. Lecz to nie idee, ale wiedza płynąca z nauki, powinna być źródłem współczesnego obrazu szkoły. Za sprawą dynamicznie rozwijających się ostatnio nauk o mózgu oraz psychologii opartej na dowodach, poznajemy naturę ludzkiego rozwoju. "
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo