Arkusze maturalne

Inne tytuły:
poziom rozszerzony
rok 2023/2024
Autorzy:
Tomasz Masłowski
Piotr Nodzyński
Elżbieta Słomińska
Anna Toruńska ...
Wydawca:
Wydawnictwo Aksjomat Piotr Nodzyński (2022)
ISBN:
978-83-66838-25-3
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
szkoły średnie
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile - Katalog główny
Więcej informacji...

Od roku szkolnego 2022/2023 absolwenci liceów, a od roku 2023/2024 absolwenci techników będą zdawać maturę z matematyki na poziomie rozszerzonym według podstawy programowej dotyczącej szkół średnich okrojonej do wymagań egzaminacyjnych określonych przez Ministra Edukacji i Nauki. Budowa arkuszy jest zgodna z informacjami Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Każdy z dwunastu arkuszy zawiera 10-14 zadań otwartych, za które można uzyskać łącznie 50 punktów. Arkusze zawierają wymagania egzaminacyjne, opisują strukturę i formę egzaminu, a do wszystkich zadań podane są odpowiedzi i zasady punktowania ich rozwiązań. Nauka z naszymi arkuszami będzie bardzo dobrym treningiem przed maturą na poziomie rozszerzonym.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:poziom rozszerzony rok 2023/2024 2022, 2023, 2024 matematyka
Autorzy:Tomasz Masłowski Piotr Nodzyński Elżbieta Słomińska Anna Toruńska Janina Zelek
Wydawca:Wydawnictwo Aksjomat Piotr Nodzyński (2022)
ISBN:978-83-66838-25-3
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne szkoły średnie
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo