D'Artagnan

Autorzy:
Alexandre Dumas (1824-1895)
Aleksander Dumas (1802-1870) ...
Lektor:
Igor Chmielnik ...
Opracowanie:
Henry Bedford-Jones (1887-1949) ...
Tłumacz:
O. T. ...
Wyd. w latach:
1931 - 2022
Autotagi:
audiobooki
CD
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
2.0

Kolejna odsłona przygód D'Artagnana i jego trzech przyjaciół Atosa, Portosa i Aramisa. Inne powieści przedstawiające losy tego bohatera to: "Trzej muszkieterowie", "W dwadzieścia lat później" oraz "Wicehrabia de Bragelonne". Wydarzenia opisywane w powieści "D'Artagnan" mają miejsce pomiędzy "Trzema muszkieterami" a "W dwadzieścia lat później". Według panującej na dworze francuskim plotki, królowa Anna Austriaczka, żona francuskiego władcy, Ludwika XIII, ukrywa w klasztorze swoje nieślubne dziecko. Według kardynała Richelieu ojcem dziecka jest książę Bugkingham. W obronie honoru królową stają znów dzielni muszkieterowie. [z okł.]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:D'Artagnan [Dok. dźwięk.]
Autorzy:Alexandre Dumas (1824-1895) Aleksander Dumas (1802-1870) Igor Lektor Chmielnik
Lektorzy:Igor Chmielnik Jacek Chmielnik (1953-2007) Joanna Lissner
Opracowanie:Henry Bedford-Jones (1887-1949) Dagmara Sołdek Piotr Bielawski Marta Stęplewska
Tłumaczenie:O. T. Jerzy Szyłkiewicz
Dźwięk:Dagmara Sołdek Piotr Bielawski
Przedmowa:Henry Bedford-Jones (1887-1949)
oraz:Aleksander Dumas (1802-1870)
Wydawcy:Legimi (2010-2022) Wydawnictwo Zielona Sowa (2003-2022) MASTERLAB (2014) NASBI (2014) Wydawnictwo Lissner Studio (2006-2014) Druk. Kujawska (1991) Pol-Map (1991) Krajowa Agencja Wydawnicza (1990-1991) s. n. (1931) br Drukarnia Kujawska Edytor
Serie wydawnicze:Książka do Plecaka Jasiek Mela poleca Klasyka Światowa Seria z Myszką Andioteka Klasyka Światowa - Lissner
ISBN:6996724295 8389956837 83-03-03021-3 978-83-61083-67-2 978-83-62797-06-6 978-83-63862-60-2 978-83-63862-86-2 978-83-7389-342-9 978-83-7623-245-4 978-83-7885-402-9 8303303213
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika książki liryka literatura literatura piękna MP3 muzyka nagrania nagrania muzyczne nuty powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 80 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo